این مرکز از سال 1393 افتتاح گردیده است فعالیت های مرکز شامل فرهنگی و هنری و ادبی بوده است و تعداد ......................جلد کتاب در مرکز موجود می باشد مساحت کل زمین مرکز 875 متر مربع و مساحت زیر بنای مرکز 51/516متر مربع می باشد دارای یک سالن  مطالعه و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 120 صندلی و 3 اتاق و یک منزل سرایداری می باشد.

خدمات موجود در مرکز:کارگاههای هنری سفال و خوشنویسی ویژه ی گروههای سنی  5 تا 17 سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی ویژه ی اعضای حقیقی و مجازی می باشد و برگزاری کارگاههای تخصصی در بخشهای فرهنگی و هنری در مرکز در حال اجرا می باشد

خدمات فراگیر:ندارد

روز و ساعت فعالیت :یک شیفت از ساعت 8 صبح الی 13 عصر

روزهای زوج دختر و روزهای فرد پسر

پرسنل: یک مربی مسئول-یک مربی فرهنگی-2 مربی هنری

شرایط عضویت داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه ی 12000 توماندر مرکز حقیقی

نشانی:خوزستان- اندیمشک-روبروی جاده ی انقلاب –جنب پمپ سی ان جی مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اندیمشک

تلفن :42661030

مسئول مرکز:سمیه قلاوند

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/12/03 - 08:43
  • تعداد بازدید: 5815
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز مجازی برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کلان‌شهر اهواز را به‌صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور مژگان بابا مرندی نویسنده کودک و نوجوان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن برگزار شد.

 مژگان بابا مرندی نویسنده کودک و نوجوان در این نشست گفت: داستان کوتاه برشی از زندگی ست و در سیر تکامل آن، هر جزء دارای دلیل است و کاربردی خاص دارد، همچنین عناصر داستانی در آن، باید حساب شده و مشخص باشند و درون‌مایه‌ی این‌گونه از داستان باید کامل اما موجز و خارج از توصیفات فراوان باشد.

او با اشاره به این‌که بهتر است نویسنده سوژه‌ها را از محیط اطراف و تجربیات خویش انتخاب کند، افزود: پشت هر موضوع باید تحقیق و اشراف باشد، بنابراین توجه به پیرامون، جزئیات زندگی و تجربیات شخصی باعث می‌شود که نویسنده بتواند گام‌های بعدی در نوشتن را محکم‌تر بردارد.

بابا مرندی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث موضوعات دینی و تاریخی پرداخت و اضافه کرد: داستان‌های دینی نباید با خرافات ادغام شوند وگرنه ارزش خود را از دست می‌دهند، درواقع داستان‌هایی که با محوریت دین و تاریخ نوشته می‌شوند باید مستند باشند و بیان و روایت آن‌ها همراه با عناصر داستانی بوده و از شعارزدگی به دور باشند.

نویسنده‌ی کتاب "پدربزرگ سلام"، در ادامه، خصوصیات یک داستان تأثیرگذار را برشمرد و توضیح داد: متن داستان باید دارای سطرهای سفید باشد، سطرهایی که خواننده دوباره و چندباره تمایل رجوع به آن‌ها را داشته باشد و موجب کشف‌های جدید از روایت می‌شوند.

وی بیان کرد: سه‌چهارم نوشتن خواندن است و یک نویسنده‌ی نوجوان برای خوب نوشتن باید بسیار مطالعه کند و هرگز از بررسی کتاب‌ها، فیلم‌ها و پویانمایی‌های معتبر غافل نشود.

این نویسنده و منتقد، در ادامه به شرح نکاتی پیرامون چگونگی انتخاب عنوان برای داستان پرداخت و یادآور شد: نام داستان باید کافی و وافی باشد، حق مطلب را ادا کند و درعین‌حال محتوای اصلی را فاش نسازد.

فضاسازی، ویرایش، پایان باز،، لحن، تعلیق، عدم تعادل و فرق دیالوگ و گپ در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که این نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، آیه سالم دزفولی، ستایش سرکهکی، کیمیا نوروزی و پرند علیدادی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا و معرفی منابع معتبر داستان‌نویسی توسط مهمان برنامه، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت